Jumaat, 31 Mei 2013

FUHH CEPAT BETUL KERJA DR NORAINI


Masa 1st pi jumpa dr, ku ceritakan situasi yg kualami. Lebih kurang begini bunyinya:

Dr-adik sakit apa?
Ku-Saya period dah 3 bulan dr takleh stop. darah makin banyak berketul2.
Dr-Eh awak gugur ke?
Ku-entah dr tp rasanya saya tak pregnant.
Dr-ok takpa meh baring saya cek

ku pun baring di atas katil. dr scan dulu perut ku kemudian dia ambik kamera untuk lalu jalan bawah.Masa dia nak masukkan tangan tu dia terkejut sebab buka je celah kelengkang tu darah menyembur kuar.

Dr-Eh macam ni ke hari2?
Ku-yalah dr.

Dr pun geleng kepala. Dr panggil suami untuk lihat di monitor. Ku pula lihat di monitor atas kepala. Dr beri penerangan pada suamiku. setelah selesai kami duduk semula depan dr. dr memberi penerangan tentang satu penyakit tu..ku pun dengar dengan khusyuk sebab tak pikir apa kan. Dr siap lukis2 lagi kat kertas kemudian kertas tu dia bagi ku utk baca dirumah.

Ku-saya gugur ke?
Dr-tidak ..bukan pregnant
Ku-Ohhh
Dr-Saya mungkin tahu awak sakit apa. tp kena tunggu keputusan dulu.
Dr-saya nak awak ambik darah, cek air kencing hari ini juga.. nt hari rabu datang semula utk ambik keputusan
Ku-Ok

kul 3 lebih juga baru selesai ambik darah dan cek. Keputusannya ku ceritakan next episode yer..


Tiada ulasan: